Reklamační řád
Úvodní ustanovení
1. „Poskytovatel“ je právnická osoba Elektronická dálnice s.r.o., IČO: 21956260, se sídlem Jičínská 226/17, Žižkov (Praha 3), zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 409035 .
2. „Objednatel“ označuje fyzickou nebo právnickou osobu, která prostřednictvím webového portálu www.edalnicniznamka.cz objedná službu poskytovanou Poskytovatelem.
3. Další pojmy jsou podrobněji vysvětleny ve všeobecných obchodních podmínkách Poskytovatele (dále jen „VOP“). 4. Tento reklamační řád se zaměřuje na podmínky dodání, reklamace a vrácení poskytovaných služeb. 5. Tento řád se vztahuje pouze na spotřebitele. Pro ostatní subjekty platí plně VOP nebo příslušná právní úprava. 6. Odesláním objednávky (smlouvy) Objednatel vyjadřuje souhlas s obsahem tohoto reklamačního řádu.
Podmínky dodání
1. Poskytovatel splní svou povinnost poskytnutí služby tím, že zašle potvrzení o registraci vozidla v systému provozovatele elektronických dálničních známek na e-mailovou adresu uvedenou Objednatelem v objednávce. Objednatel je odpovědný za dostupnost své e-mailové schránky. Povinnost Poskytovatele je považována za splněnou okamžikem odeslání potvrzení e-mailem.
2. Poskytovatel je povinen vyřídit objednávku nejpozději do 2 pracovních dnů. Poskytovatel však nenese odpovědnost za výpadky v systému, který není v jeho provozu.
3. Pokud Poskytovatel nevyřídí objednávku v dané lhůtě, má Objednatel právo požadovat vrácení zaplacené částky za službu. Objednatel může požádat o vrácení ceny služby písemně na adresu sídla Poskytovatele nebo elektronicky na e-mail: [email protected].
4. V ostatních případech se řídí dodací podmínky VOP Poskytovatele.
Podmínky dodání
1. Poskytovatel splní svou povinnost poskytnutí služby tím, že zašle potvrzení o registraci vozidla v systému elektronických dálničních známek na e-mailovou adresu uvedenou Objednatelem při objednávce. Objednatel je odpovědný za dostupnost své e-mailové schránky. Povinnosti Poskytovatele jsou splněny okamžikem odeslání potvrzení e-mailem.
2. Poskytovatel je povinen vyřídit objednávku nejpozději do 2 pracovních dnů. Poskytovatel však nenese odpovědnost za případné výpadky v systému, který není v jeho správě.
3. Pokud Poskytovatel nevyřídí objednávku v uvedené lhůtě, má Objednatel právo požádat Poskytovatele o vrácení zaplacené částky za službu. Objednatel může požádat o vrácení ceny písemně na adresu sídla Poskytovatele, nebo elektronicky na e-mailovou adresu: [email protected].
4. V ostatních případech se dodací podmínky řídí VOP Poskytovatele.
Reklamace
1. Objednatel má právo reklamovat službu během jejího poskytování. Skryté vady mohou být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do 6 měsíců.
2. Pokud je služba poskytována s vadami, má Objednatel právo na bezplatné odstranění těchto vad. Pokud není možné vadu odstranit, má Objednatel právo na přiměřenou slevu z ceny služby nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení celé uhrazené částky.
3. Objednatel nemá právo na reklamaci v případě, že vadu způsobil sám, nebo pokud o vadě věděl před poskytnutím služby.
4. Reklamaci lze uplatnit u Poskytovatele písemně na adrese jeho sídla, nebo elektronicky na e-mailovou adresu: [email protected].
5. Poskytovatel rozhodne o reklamaci ihned, v složitějších případech nejpozději do tří pracovních dnů. Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů.
6. O způsobu vyřízení reklamace bude Objednatel informován prostřednictvím e-mailu, telefonicky, nebo písemně na adresu jeho bydliště.
7. Objednatel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou považovány za nejmenší nezbytné. To zahrnuje zejména poštovné na zaslání reklamace, ale nemusí zahrnovat náklady na cestu nebo expresní přepravu. O proplacení nákladů je nutné požádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od uplynutí lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
8. Tento reklamační řád nemá vliv na zákonnou lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění. Tato ujednání nezkracují zákonná práva Objednatele z vad.
9. V případě vadné Elektronické dálniční známky, pokud vada není způsobena Poskytovatelem, je Objednatel povinen uplatnit reklamaci přímo u Státního fondu dopravní infrastruktury, který se nachází na adrese Sokolovská 1955/278, Praha 9, 190 00, Česká republika. Tento fond je zřízen zákonem č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů.
Odstoupení od smlouvy v ochranné lhůtě
1. Objednatel má právo odstoupit od objednávky (smlouvy) v zákonné lhůtě 14 dnů. Po odstoupení od smlouvy jsou obě strany povinny vrátit vše, co bylo podle smlouvy (objednávky) poskytnuto. Odstoupení může Objednatel učinit písemně na adresu sídla Poskytovatele nebo elektronicky na e-mailovou adresu: [email protected]. Objednatel však nemá právo odstoupit od objednávky (smlouvy), pokud byla služba poskytnuta v plném rozsahu.
2. Objednatel není oprávněn odstoupit od smlouvy podle čl. IV. odst. 1 tohoto řádu, pokud před uzavřením smlouvy (objednávky) souhlasil s tím, že Poskytovatel zahájí poskytování služby před uplynutím zákonné 14denní lhůty pro odstoupení. V tomto případě nelze odstoupit od smlouvy v rozsahu, v jakém již byla služba poskytnuta.